Turistické a cyklistické trasy v okolí zámku Konopiště

Turistická trasa: Konopiště – Líšno

Konopiště zámek – Konopiště motel – Marianovice –  Mokrá Lhota – Líšno

Popis trasy: Na trase očekávejte krásné výhledy na Benešovsko. Cestu začněte na rozcestí u zámku Konopiště a dejte se úzkou dubovou alejí k silnici a posléze k motelu. Zde odbočíte na levo a za silnicí ve směru na Město České Budějovice se dáte k bývalému dvoru Marianovice. Dvůr obejdete z levé strany, půjdete k železniční trati, dáte se přes most a dál doprava do Mokré Lhoty po kamenité cestě. Část obce projdete a pak půjdete na polní cestu až skončíte u zámku v Líšně.

Délka trasy: Celkem ujdete 6,5 km po nenáročné trati

Cyklistická trasa: Z Benešova na Hamry

Benešov – Konopiště – Chvojen – Kožlí – Václavice – Hamry – Žabovřesky – Mydlářka – Konopiště – Benešov

Popis trasy: Z Benešova se vydejte směrem na Konopiště a půjdete konopišťským pěkným parkem. Po prohlídce zámku pokračujte dál po trase červenou značkou až do Kožlí. Odtud sledujte cyklotrasu s číslem 0063. V Úročnice se dejte žlutou trasou. Celá cesta vede převážně po polních a lesních cestách, jedná se z větší části o rovinu.

Délka trasy: Celkem ujedete 25 km po nenáročné trase.

Naučná stezka okolo zámku Konopiště

Konopiště, parkoviště – zámek Konopiště – rozcestí u Neptuna – Zámecký rybník – Tuškov – Šiberna – zámek Konopiště

Popis trasy: Naučná stezka s názvem Historie a příroda konopišťského zámeckého parku začíná a končí na parkovišti pod zámkem Konopiště. Druhou variantou startu a cíle trasy je vstupní brána do zámeckého parku, směrem od města Benešov. Na trase potkáte celkem dvanáct informačních tabulí, které vás seznámí s historií a jednotlivými místy – 1. Zámek a park Konopiště, 2. Na hrázi Zámeckého rybníka, 3. Barokní terasy u sochy Diany, 4. Barokní brána u zámku, 5. Rozcestí u sochy Neptuna, 6. Růžová zahrada, 7. Vývoj parkových úprav kolem zámku, 8. Zámecký rybník, 9. Les na Tuškově, 10. Louky u sochy Sapfó, 11.Hájovna Šiberna, 12. Promenádní cesta. Cesta je velmi příjemná, projdete se pod stromy, zahradou s více jak pěti tisíci keři růží, okolo rybníka a zámeckým parkem. Převážně půjdete po asfaltových cestách, někde se těšte na lesní cestičky.

Délka trasy: Celkem ujdete sedm kilometrů po zelenobílém značení naučných stezek. Jedná se o nenáročnou trasu.

Cyklistická trasa: Ferdinandova cesta

Týnec nad Sázavou – Chářovice – Václavice – Konopiště – Pomněnice – Tužinka – Mrač – Poříčí – Nespeky – Týnec nad Sázavou

Popis trasy: Jestliže máte rádi celodenní výlety, vydejte se na trasu, kde se vám představí zajímavé historické objekty, včetně zámku Konopiště. Vyjedete z Týnce nad Sázavou a pokračujete ve směru na Chářovice a Konopiště. Polními cestami se dostanete až takřka do zámeckého parku. Po prohlídce zámku se vydáte na parkoviště pod zámkem a odtud si to nasměrujete k hlavní silnici E55, dále do Poříčí nad Sázavou přes Tužinku a Mrač. Z Nespek vás již čeká až do Týnce nad Sázavou pěkná rovina.

Délka trasy: Celkem ujedete 42,5 km na středně náročné trati.

Cyklotrasa: Votice – Konopiště – Votice

Votice – Střelítov – Nazdice – Martinice – Bučovice – Křenovice – Vojkov – Sedlečko – Štětkovice – Klimětice – Neveklov – Vatěkov – Konopiště – Tvoršovice – Nesvačily – Drachkov – Božkovice – Veselka – Votice

Popis trasy: Z obce Votice se přes křižovatku vydejte na obce Střelítov, Nazdice a Martinice. U křižovatky v Nezdenicích pokračujte na Bučovice a přes křižovatku Zahrádka na Křenovice a přes křížení v Podolí do obce Vojkov. Pokračujete do obce Klimětice přes Sedlečko a Štětkovice a dále do obce Neveklov přes usedlost Hodětice a křižovatky v Tikovicích, Řehovicích, v Hájku a Hůrce – Kapinosu. Následuje úsek do obce Vatěkov přes rozcestníky Roháč, Neštěnice, Přibyšice. Dále po třech křižovatkách dorazíte na parkoviště pod zámkem Konopiště, posléze k rozcestníku u rybníka a následně dojedete až k zámku, kde se můžete podívat na zajímavé interiéry a expozice. Ze zámku se vrátíte zpět k rocestníku u rybníka a budete pokračovat k rozcestníku Most Žofín, okolo usedlosti Papírna až k rozcestníku pod kostelem Chvojen. Okolo hájovny budete pokračovat do obcí Tvoršovice, Nesvačily, Zahořany u Nesvačil a na Drachkov. Přes křižovatku Palouky pojedete na Božkovice a dále přes několik křižovatek a kolem zastávky vlaku v Olbramovicích do obce Veselka. Odtud už je to kousek zpět do obce Votice.

Délka trasy: Celkem ujedete přibližně šedesát kilometrů po lehké trati, vhodné pro trekingová kola. Většina trasy povede po silnicích třetí třídy.

Hledáte další zajímavé tipy na Výlet

Vyražte na výlet na Ještěd na naši jednu z nejznámějších rozhleden v Česku. Okolí je protkané turistickými stezkami a cyklotrasami. Výtečná je také lanovka, která Vás vyveze až na vrchol.

Zámek Konopiště

mapa

Panel pro sdílení

Podpořte nás

Budeme rádi, když na svůj web umístíte odkaz na naše stránky.